طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی - بهترین وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی می‌تواند گزینه ای مناسب برای سرعت بخشیدن به روند امور اداری و قضایی در پروسه طلاق توافقی باشد. زوجین در طلاق توافقی باید در دوره زمانی چند ماهه پس از ثبت درخواست طلاق و انجام جلسات مشاوره روند کار را تا رسیدن به نتیجه مورد نظر دنبال کنند اما به دلیل رونده پیچید اداری و کم اطلاعی از شرایط حقوقی و تعهداتی که ممکن است در این پرسه برای طرفین تعریف و ثبت شود وکیل طلاق توافقی در اینگونه موارد می‌تواند راهگشا و چاره ساز باشد. وکیل طلاق می‌تواند پرسه اداری و روند کار را دنبال کند و از نظر قانونی موکلین خود را نسبت به مواد مختلف قانونی و تبعاتی که پذیرفتن آن‌ها ممکن است در آینده گریبان گیر طرفین شود آگاه سازد.

طلاق توافقی

طلاق توافقی به نوعی از طلاق گفته می‌شود که زوجین راضی به طلاق و جدایی هستند. در طلاق توافقی زوجین یعنی زن و شوهر باید بر سر موضوعاتی مثل مهریه، نفقه، حضانت فرزندان و وسایل خانه و استرداد جهیزیه به توافق مقدماتی رسیده باشند.
در طلاق توافقی زن و شوهر بطور کلی در مسائل مالی و غیر مالی که مرتبط با زندگی زناشویی آن‌ها است به توافق رسیده و از دادگاه درخواست صدور حکم طلاق می‌کنند.
جهت انجام طلاق توافقی طرفین می‌توانند بدون وکیل یا با کمک وکیل طلاق توافقی اقدام به این کار نمایند. بهترین راه برای آشنایی با شرایط طلاق توافقی مراجعه به وکیل خانواده است که می‌تواند به عنوان یک مرجع مطلع زوجین را در جریان امور و روند قانونی کار قرار دهد.

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی نوعی وکیل است که کارهای اداری و مراحل قضایی طلاق توافقی را انجام می‌دهد. زوجین برای گرفتن وکالت، وکیل طلاق توافقی ابتدا باید بر سر موضوعات مالی و غیر مالی به توافق برسند سپس با در دست داشتن مدارک شناسایی مثل شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج در دفتر وکیل مورد نظر حضور پیدا کنند.
در ادامه پس از واگذار کردن وکالت به وکیل، توافقات انجام شده به وسیله وکیل ثبت شود و در نهایت پس از اخذ امضای طرفین دیگر نیاز به حضور آن‌ها در مراحل مختلف کار نیست و فقط باید در جلسات مشاوره شرکت کنند و در صورت نیاز برای دریافت گواهی‌های لازم پزشکی به مراجعه ذی صلاح مراجعه نمایند.

بهترین وکیل طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی وکیلی است که اولا وکیل پایه یک دادگستری باشد و حداقل در طی سال‌های اخیر فقط بر روی پرونده‌های طلاق توافقی کار کرده باشد و از تسلط لازم به مراحل و روند کار برخوردار باشد که این تسلط باعث افزایش سرعت العمل در کار شده و موجب کاهش پرسه زمانی برای رسیدن به نتیجه مطلوب می گردد.
به دلیل مشکلات مالی که ممکن است در طی روند قضایی طلاق توافقی بین زوجین بر سر مسائل مالی اتفاق بیفتد بهترین وکیل طلاق توافقی باید از مشاوره یک وکیل حقوقی کار آمد بهره ببرد تا بتواند برای مشکلات مالی که ممکن است در ادامه روند کار اتفاق بیفتد چاره جویی کند.

مشاوره با وکیل طلاق توافقی

زوجینی که اقدام به طلاق توافقی می‌کنند و در توافق اولیه که بین طرفین اتفاق می افتد به این نتیجه می‌رسند که نیاز به وکیل طلاق توافقی ندارند.
بهتر است حتی المقدور قبل از شروع پروسه طلاق توافقی برای مشاوره با وکیل طلاق توافقی اقدام نمایند چون وکیل طلاق توافقی به دلیل احاطه بر کار و آشنایی با روند اداری که باید طی شود می‌تواند پس از شنیدن صبحت‌های زوجین بهترین راه و روشی را که مناسب می‌داند پیش روی آن‌ها قرار دهد تا در شرایط مناسب‌تر بتوانند این مراحل را طی کرده به نتیجه مطلوب برسند.

وظایف وکیل طلاق توافقی

وظایف وکیل طلاق توافقی

در طلاق توافقی اگر زوجین به این نتیجه برسند که روند اداری و قضای پیچیده و زمان بر است می‌توانند به دفاتر مختلف حقوقی که در آن‌ها وکلاء طلاق توافقی مشغول به فعالیت هستند مراجعه  کرده و پس از توافق با وکیل مورد نظر به او وکالت بدهند که روند و روال اداری پرونده آن‌ها را دنبال کند. 

پس از انجام اینکار وکیل طلاق توافقی روند اداری کارهای آن‌ها را دنبال خواهد کرد و فقط زوجین در جلسات مشاوره و یا در صورت نیاز فقط برای  انجام معاینات پزشکی مرتبط با پرونده مثل بارداری و تایید بکارت  از طریق اطلاع رسانی وکیل مورد نظر مراجعه می‌کنند. 

 در این شرایط مراجعه حضوری زوجین به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند و پس از انجام روند امور به وسیله وکیل فقط در زمان مقرر شده مراجعه کرده و در نهایت برای جاری شدن صیغه طلاق به دفاتر ثبت مراجعه می‌نمایند. 

مراحل طلاق توافقی

در طلاق توافقی به دلیل آنکه زوجین قبل از مراجعه به دادگاه برای طلاق به توافق اولیه رسیده اند ابتدا باید به سامانه تصمیم در فضای مجازی برای دریافت نوبت جلسات مشاوره مراجعه و اقدام به ثبت نام در این سامانه می‌گردد. در این سامانه تاریخ دقیق و زمان مشاوره به وسیله زوجین انتخاب می‌شود.
پس از انجام جلسات مشاوره اگر زوجین هنوز هم بر تصمیم خود برای انجام طلاق مصر باشند. کارشناسان مشاوره نظر خود را اعلام کرده و زوجین با در دست داشتن برکه گواهی عدم انصراف از طلاق که مشاور صادر کرده است به دفاتر قضایی مراجعه می‌کنند.
پس از ارائه مدارک لازم، درخواست طلاق در این دفاتر ثبت شده زمان و شعبه رسیدگی کننده دادگاه مشخص می‌شود. در ادامه پس از تشکیل جلسه رسیدگی به درخواست طلاق، دادگاه پس از شنیدن نظرات و صبحت‌های طرفین، برای آن‌ها یک جلسه مشاوره در نظر می‌گیرد و اگر مسئول جلسه مشاوره حکم عدم سازش طرفین برای ادامه زندگی مشترک را صادر کرد.
زوجین تا سه ماه بعد از صدور حکم عدم سازش فرصت دارند تا به دفاتر ثبت ازدواج و طلاق مراجعه کرده و برای اجرا و ثبت طلاق اقدام نمایند. در این شرایط مشاوره با وکیل ماهر و کاردان می‌‌تواند برای طرفین چاره ساز و مفید باشد.

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد

طلاق توافقی چقدر زمان میبرد

طلاق توافقی نسبت به انواع دیگر طلاق به دلیل توافق طرفین از روند سریع تری برخوردار بوده و دادگاه هم تا حد امکان برای صدور حکم نهایی وسواس به خرج نمی‌دهد.
البته باید به این نکته توجه داشت که با توجه به اجباری بودن جلسات مشاوره پیش از صدور حکم نهایی برای اجرای طلاق، معمولا روند دریافت حکم طلاق توافقی در حدود 45 روز تا دو ماه طول می‌کشد.‌
البته باید توجه داشت که ممکن عوامل مختلف باعث اختلال در کار و طولانی شدن روند اداری شوند که از مهمترین موارد آن می‌توان به شهر و محل اقدام برای طلاق اشاره کرد همچنین اگر برای طلاق توافقی در پنج روز پایانی ماه دادخواست ارائه شود.
به دلیل روند اداری شعبات دادگاه و لزوم ارائه آمار، در روز های پایانی ماه این کار با تاخیر مواجه می‌شود و ممکن است برای ثبت نشدن در ماه جاری و پایین آمدن آمار طلاق، آن را به ماه دیگر موکول کنند که ممکن است به کند شدن روند رسیدگی منجر شود.

هزینه طلاق توافقی

هرچند در طلاق توافقی پروسه و روند کار کوتاه است اما این نوع طلاق هم مراحل خاص خود را دارد که طی کردن آن برای زوجین ضروری بوده و باید بر اساس روند اعلام شده انجام شود که هر کدام از این مراحل هزینه های خاص خود را دارند.

 در مرحله مقدماتی پنج جلسه مشاوره اجباری برای زوجین در نظر گرفته می‌شود که هزینه این جلسات مشاوره در شهرهای مختلف متفاوت بوده و از هریک از زوجین به شکل مجزا دریافت می‌شود. پس از مشاوره نوبت به دادرسی است که آن هم هزینه خاص خود را دارد. 

از دیگر هزینه‌های طلاق توافقی آزمایش بارداری یا مراجعه به پزشک قانونی برای گرفتن گواهی بکارت در صورت عدم اقرار طرفین می‌باشد. در نهایت هزینه دفترخانه ثبت طلاق است که آن هم با توجه به هزینه اعلام شده سالانه در نظر گرفته شده و وصول می شود. 

علاوه بر هزینه‌های جاری طلاق که به آن‌ها اشاره شد در صورت بهره گرفتن از وکیل طلاق توافقی باید هزینه حق الوکاله هم در هزینه نهایی لحاظ شود. 

مدت زمان طلاق توافقی

مدت زمان طلاق توافقی

با توجه به اجباری شدن مراحل قبل از طلاق توافقی که شامل پنج جلسه مشاوره می‌شود و پس از به نتیجه نرسیدن طرفین برای سازش باید به شعبه دادرسی دادگاه مراجعه نمایند که قاضی یا دادیار پس از شنیدن صحبت‌های طرفین ممکن است قانع نشود و برای آن‌ها یک جلسه دیگر مشاوره هم در نظر ‌بگیرد.
در نهایت اگر طرفین تمایلی به بازگشت به زندگی زناشویی نداشته باشند، گواهی عدم انصراف از طلاق صادر شده و پس از آن دادخواست طلاق توافقی ثبت می‌شود. معمولا در صورتی که مشکلی در روند کار حادث نشود مراحل مختلف طلاق توافقی زمانی در حدود 45 روز طول می‌کشد.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

برای انجام طلاق توافقی علاوه بر رضایت و توافق طرفین برای انجام این کار باید مدارکی هم از طرف زوجین به مراجع ذیربط برای شروع روند کار ارائه شود.
مدارک لازم برای انجام طلاق توافقی عبارتند از: اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه کپی این مدارک در تعداد مشخص شده ، اصل سند ازدواج و عقد نامه، در صورت مراجعه زوجین به وکیل طلاق توافقی صورتجلسه توافقات انجام شده طرفین در حضور وکیل مربوطه و سند اعطای وکالت نامه به وکیل که به ثبت رسیده باشد.‌
در صورت عدم اقرار زوجین به شرایط و روابط زناشویی مراجعه به پزشک قانونی و دریافت مدارک مربوط به شرایط بارداری و بکارت زوجه، مدارک و گواهی مربوط به جلسات مشاوره که برای صدور رای نهایی از طرف قاضی الزامی می‌باشند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

وکیل برای طلاق توافقی

وکیل برای طلاق توافقی در صورتی از طرف زوجین انتخاب می‌شود که زوجین نخواهند یا فرصت لازم برای انجام امور اداری و گذراندن مراحل کار را نداشته باشند در این شرایط واگذاری امور مربوط به طلاق توافقی به وکیل مناسب می‌تواند امری ضروری و لازم باشد.
معمولا پس از مراجعه به دفاتر حقوقی و انتخاب وکیل مورد نظر، زوجین می‌توانند در آنجا حضور به هم رسانده و پس از دادن وکالتنامه به وکیل مربوطه تمام کارها حقوقی و مراحل انجام طلاق توافقی را بجز مراحلی که حضور زوجین بنابر قانون الزامی است مثل جلسات مشاوره، پزشکی یا زمان جاری شدن صیغه طلاق به وکیل واگذار کنند تا وکیل آن‌ها را انجام داده و گزارش عملکرد خود را به زوجین در زمان توافق شده ارائه دهد.

مراحل طلاق توافقی در دوران عقد

طلاق توافقی در دوران عقد یکی از سریع ترین و راحت ترین راه‌های طلاق می‌باشد. مهمترین مسئله در طلاق توافقی در زمان عقد توافق زوجین در مورد مهریه، نفقه، تعیین تکلیف هدایای اهدایی طرفین و …می‌باشد. در طلاق توافقی دوران عقد، تعیین تکلیف مهریه به زوجین سپرده شده است.
یعنی زوجین هر تصمیمی که در مورد میزان مهریه و یا چگونگی انتقال آن بگیرند برای دادگاه معتبر بوده و دادگاه بر اساس آن تصمیم می‌گیرد. مثلا اگر طرفین تصمیم به بخشیدن مهریه نمایند یا توافق کنند که کل مهریه یا بخشی از آن پرداخت شود مرد باید نسبت به پرداخت میزان مشخص شده اقدام کند.
در طلاق توافقی در دوران عقد هر تصمیمی بر سر میزان و چگونگی پرداخت مهریه گرفته شود از طرف دادگاه قابل پذیرش است که این امر باید به صورت کتبی در مراجع قانونی ثبت شده و به وسیله طرفین تایید گردد آنگاه از طریق وکیل یا خود زوجین به شعبه رسیدگی کننده پرونده ارائه شود. پس از آن طبق روال مندرج در قانون مراحل طلاق توافقی انجام می‌شود.

شماره وکیل طلاق توافقی

برای انجام طلاق توافقی در اختیار داشتن شماره وکیل طلاق توافقی به وسیله زوجین می‌تواند امری لازم و حیاتی باشد. در اختیار داشتن شماره وکیل مناسب یا دسترسی به درگاه های فضای مجازی برای استفاده از تجربیات و دانش وکلاء می‌تواند برای سرعت بخشیدن به رول کار و سرگردان نشدن در روند اداری بسیار راه گشا و مفید باشد.
در خیلی از موارد که شرایط کار در وضعیتی بغرنج قرار می‌گیرد و به دلیل پیچیده بودن روند اداری هیچ راهکاری برای عبور از شرایط پیش آمده به ذهن زوجین نمی‌رسد می‌توانند از طریق ارتباط برقرار کردن از طرق مختلف با وکلاء کاردان طلاق توافقی نسبت به خروج از آن شرایط اقدام نمایند.

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق است که در آن زوجین به صورت دوستانه و توافقی اقدام به جدایی می‌کنند. به دلیل توافق زوجه زمان و پرسه طلاق توافقی نسبت به انواع دیگر طلاق ساده تر و کوتاهتر می‌باشد و در صورتی که مشکل غیر قابل پیش بینی بروز نکند این پرسه در حدود 45 روز طول می کشد.
زوجین می‌توانند این روند را خود انجام دهند یا برای درگیر نشدن در امور پیچیده اداری آن را به وکیل طلاق توافقی محول کنند تا بدون دردسر به نتیجه مطلوب برسند.