وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری | بهترین وکیل دادگستری

معمولا برای انجام امور حقوقی به وکیل نیاز خواهید داشت. وکیل باید ویژگی‌های زیادی از جمله صداقت و امانت داری داشته باشد. از آنجایی که وکیل پایه یک دادگستری برای حل مسائل حقوقی و کیفری دانش و تخصص لازم را دارند، بهتر است از آنها مشاوره بگیرید تا با خیالت راحت پرونده شما حل شود. آنها با تجربه خود سعی می‌کنند طول مدت دادرسی را کوتاه کنند. بنابراین برای حل مسائل، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری ضروری است. در این مقاله سعی کرده‌ایم وظایف وکیل خوب را بیان کنیم. از آنجایی که انتخاب وکیل خوب نیاز به دقت دارد، در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی‌های وکیل خوب آشنا شوید. 

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل کیست؟

وکیل به کسی می‌گویند که از طرف شخصی برای عقد وکالت مأمور می‌شود تا امور حقوقی یا حقیقی آن را انجام دهد. وکالت امری جایز است و به کسی که به دیگری وکالت می‌دهد موکل می‌گویند. در جامعه وکیل‌های زیادی مانند وکیل اداری، وکیل قضایی، وکیل خانواده، وکیل پایه یک، وکیل کیفری، وکیل پایه دو و… وجود دارند که هر کدام در زمینه خود تخصص دارند اما وکیل پایه یک دادگستری از بهترین و باتجربه‌ترین وکلا به شمار می‌آیند که بر تمام امور وکالت و حقوقی تجربه دارند. آنها می‌توانند در امور حقوقی، ثبتی، ملکی و… فعالیت داشته باشند. حال که با وکیل پایه یک نیز آشنا شدید بهتر است شرایط وکیل پایه یک شدن را بدانید.

وکیل پایه یک باید شرایط زیر را داشته باشد
1- داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق
2- پذیرفته شدن در آزمون وکالت
3- گذراندن دوره وکالت که حدود 2 سال می‌باشد.
4- داشتن صلاحیت مناسب از لحاظ شرایط اخلاقی، عمومی و مذهبی
5- اتمام کردن دوره وکالت پایه دو
6- قبول شدن در آزمون‌های تشریحی و مصاحبه‌های علمی

وظایف وکیل دادگستری

وکیل دادگستری در تمامی دعاوی حقوقی و قضایی وظیفه دفاع و قضاوت را برعهده دارد. طرفین دعوا نیز حق دارند به هر شکلی از دعاوی خود دفاع کنند اما از آنجایی که به خوبی با مقررات آشنایی ندارند بهتر است این کار را به وکیل دادگستری بسپارند تا آنها با تخصص و دانش کافی از حق آنها دفاع کنند. برای وکیل دادگستری فرقی نمی‌کند که شما در نقش متهم یا شاکی قرار داشته باشید بلکه او در تمام شرایط از تمام حق و حقوق شما دفاع خواهد کرد. حال پس از ارائه مستندات، قاضی در مورد حکم نهایی قضاوت می‌کند. به عبارت دیگر باید بگوییم که که قاضی وظیفه اجرای احکام عادلانه را برعهده دارد اما وظیفه و هدف اصلی وکیل، اثبات و پیدا کردن مدارک و مستندات کافی برای دفاع از موکل خود می‌باشد. همچنین باید مسیر درست را طی کند تا جریان پرونده سریع‌تر حل شود. بنابراین وکیل دادگستری باید تمام تلاش خود را بکند تا مدارک و مستندات لازم را پیدا کند.

خدمات وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری تهران

وکیل پایه یک نوعی نماینده حقوقی می‌باشد که دارای پروانه وکالت بوده و صلاحیت حضور در مراجع قضایی و دفاع از موکل خود را از کانون وکلای دادگستری به دست آورده است. برای انتخاب وکیل پایه یک باید دانش و تخصص آن را در نظر داشته باشید. همچنین به حس مسئولیت پذیری و امانت داری نیز توجه کنید؛ زیرا در حوزه وکالت جلب اعتماد حرف اول را می‌زند که این امر برای افراد از طریق صداقت و راستگویی و محرم راز بودن ثابت می‌شود. وکیل پایه یک دادگستری تهران دارای تخصص کافیست لذا پرونده را در کوتاه‌ترین مسیر ممکن طی می‌کند. او با قوانین و آیین نامه‌هایی که به صورت مرتب اصلاح می‌شوند، آشنایی دارد بنابراین با تکیه بر دانش به روز خود به حل مسائل می‌پردازد.

مشاوره با بهترین وکیل دادگستری

بهترین وکیل دادگستری باید موکل خود را از عاقبت و نتیجه پرونده آگاه کند و راه درست را به او نشان دهد. بنابراین مشاوره با بهترین وکیل دادگستری سبب می‌شود که با آگاهی از مسائل بتوانید آنها را سریع‌تر حل نمایید. هنگامی که با بهترین وکیل دادگستری مشاوره انجام می‌دهید، این حس در شما ایجاد می‌شود که در انتخاب خود اشتباه نکرده‌اید؛ زیرا آنها به خوبی با مسائل آشنایی داشته و شما را با تمام روند پرونده آشنا خواهند کرد. بهترین وکیل دادگستری می‌تواند به راحتی روش درست را تشخیص داده و با طرح آن در دادگاه نتیجه بسیار عالی به دست بیاورد. در نتیجه در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود؛ زیرا بهترین وکیل، موکل خود را از روش آزمون و خطا که هزینه زیادی در بر خواهد داشت، نجات خواهد داد. لذا با انتخاب بهترین وکیل دادگستری و مشاوره از آن می‌توانید طول مدت دادرسی را کوتاه کنید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی فردی است که نسبت به مسائل و امور حقوقی و کیفری، اطلاعات کامل و به روزی دارد. این فرد با داشتن اطلاعات کامل می‌تواند به فرد متقاضی بهترین راهکار و مشاوره را بدهد. مشاوران حقوقی در حوزه‌های مختلفی مانند امور دعاوی، امور پژوهشی و.. اطلاعات کافی دارند بنابراین مشاوره و راهنمایی‌های لازم را در اختیار افراد قرار خواهند داد تا مسائل آنها حل شود. از این رو برای موفقیت در حل مسائل حقوقی و کیفری سعی کنید از مشاور و وکیل حقوقی استفاده کنید تا روند پرونده سریع‌تر انجام شود. مشاور حقوقی باید دارای ویژگی‌هایی نیز باشد. زمانی یک مشاور حقوقی را خوب می‌دانند که دارای ویژگی‌های زیر باشد:
تسلط بر مسائل حقوقی
داشتن فن بیان و قدرت سخنگویی بالا
داشتن قدرت تصمیم گیری بالا
داشتن حس دلسوزی و مسئولیت پذیری در هنگام مشاوره
داشتن ویژگی‌های مانند صداقت، عدالت و انصاف
ارائه بهترین راهکار
متعهد بودن

ویژگی‌های وکیل خوب

وکیل باید دارای ویژگی‌های زیادی باشد تا بتوان آن را وکیل خوب دانست. بنابراین کسی که صرفا دارای پروانه و مجوز وکالت است را نمی‌توان وکیل خوب دانست؛ زیرا امروزه بسیاری از افراد این مجوز را دریافت کرده اما ویژگی‌های اصلی وکیل خوب را نخواهند داشت. وکیل خوب کسی است که در حوزه کار خود مهارت و توانایی لازم را داشته باشد تا بتواند از موکل خود به خوبی دفاع کند. بنابراین از مهم‌ترین ویژگی یک وکیل خوب می‌توان به داشتن تخصص اشاره کرد. در صورتی که تخصص و دانش کافی نداشته باشند ممکن است سرنوشت موکل خود را به خطر بیندازد؛ زیرا وکالت کار پیچیده و دقیقی محسوب می‌شود که نیاز به دقت دارد. همچنین وکیل باید شخصیت و اخلاق درستی داشته باشد.
در انجام فرایند پرونده، صداقت و راستگویی از مهم‌ترین اصول اخلاقی محسوب می‌شوند. بنابراین وکیل خوب باید تمام پستی و بلندی‌هایی که در طول پرونده قرار است اتفاق بیفتد را با صداقت و راستگویی با موکل خود در جریان بگذارد و تنها به فکر حق الوکاله خود نباشد. دلسوزی و احساس مسئولیت از دیگر ویژگی‌های وکیل خوب می‌باشد. وکیل باید در روند پرونده مسئولیت پذیر باشد تا بتواند در روند پیشبرد پرونده سربلند شود. یکی دیگر از ویژگی‌های وکیل خوب، امانت داری است. وکیل باید همانند پزشک امانت دار بوده و اسرار موکل خود را حفظ کند. بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات شخصی پرونده موکل خود را فاش کند بلکه باید محرم اسرار موکل خود باشد.

اولین قدم برای مشاوره با بهترین وکیل دادگستری، انتخاب وکیل مناسب می‌باشد. برای انتخاب وکیل می‌توانید از افرادی که سابقه کار کردن با وکیل متخصص را داشته‌اند کمک بگیرید. جستجو در سایت های اینترنتی نیز موثر است اما نباید فریب تبلیغات الکی را بخورید. بنابراین تجربه وکیل را می‌توانید از میزان موفقیت او در پرونده‌های موفقش جستجو کرد، سپس آن را انتخاب نمود. پیشنهاد ما به شما انتخاب خانم معصومه رمضانی است که وکیل پایه یک دادگستری تهران می‌باشد. ایشان برای حل مسائل حقوقی، کیفری، خانواده و.. تجربه کافی دارند. بنابراین می‌توانند با تخصص و دانش خود پرونده‌ها را به سرعت حل کنند.